بزاق دهان، خاصيت ضدعفونيكننده دارد، همچنين به علت داشتن آنتيبادي و مواد ضدميكروبي و خاصيت از بين بردن اسيد موجود در غذاها در سلامت دهان و دندانها نقش مهمي ايفا ميكند. بزاق خاصيت پاككنندگي مواد مضر مثل كربوهيدراتها را نيز دارد.
مواد معدني موجود در تركيبات بزاق باعث حفظ ميناي دندان ميشود. بزاق به دليل خاصيت ضدعفونيكنندهاش، داراي مواد ضدباكتري است كه اين مواد، بيماريهاي عفوني دهاني را از بين ميبرند. محققان، پژوهشي را روي 2 هزار و 436 دانماركي كه عادت داشتند نيمهشب از خواب بيدار شوند و غذا بخورند، انجام دادند. اين تحقيقات بين سالهاي 1987 تا 1988 روي اين افراد انجام شد. پس از آن دوباره در سالهاي 1993 تا 1994 محققان دندانهاي اين گروه را مورد بررسي قرار دادند. نتيجه تحقيقاتشان داده احتمال از دست دادن دندانها در اين افراد در مقايسه با ديگران بيشتر است.
دندانپزشكان هشدار دادند كساني كه عادت دارند نيمهشب از خواب بيدار شوند و غذا بخورند، در معرض خطر پوشيدگي دندان هستند.
ادامه مطلب زيانهاي غذاخوردن در نيمه شب
برای مشاهده ی مطالب مرتبط با سلامت عمومی به سایت کلیک سلامت به آدرس clicksalamat.ir مراجعه کنید
دلایلی که سبب مداومت گرسنگی شما میشود...
ما را در سایت دلایلی که سبب مداومت گرسنگی شما میشود دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 9 تاريخ: چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت: 19:00